Onder de richtlijnen van Scouting Nederland is elke Scouting Regio verantwoordelijk voor het ondersteunen van de groepen bij het trainen en kwalificeren van de leidinggevenden. Hiertoe worden, in samenwerking met omliggende regio’s, trainingen aangeboden.

De trainingen worden georganiseerd in samenwerking met andere regio’s. Diverse trainingen zijn over de regio’s verdeeld waarbij elke regio een specifieke training voor zijn rekening neemt. Deze trainingen worden voor alle regio’s van het samenwerkingsverband opengesteld.

De verdeling van de trainingen over de regio's is op dit moment als volgt:

•    Regio Delfland: Probleemgedrag, Intimiteiten en Veilige groep en IVA (sociale hygiëne)
•    Regio Den Haag: Bevertrainingen en Teamleiderstraining
•    Regio Hollands Midden: Scoutstrainingen en Opleidersteam
•    Regio Lek- en IJsselstreek: Welpentrainingen
•    Regio Rond de Biesbosch: Trainingskalender, Marketing en centrale mailadres, EHBO annex veiligheid
•    Regio Vlietstreek: Explorertrainingen en training Omgaan met pubers
•    Regio Westland: training ADHD

Actueel trainingsaanbod van bovenstaande trainingen is hier te vinden.

Naast dit trainingsaanbod heeft elke regio de mogelijkheid zijn ‘eigen’ trainingen aan te bieden. Deze trainingen zijn te vinden op de sites van betreffende regio’s. Of deze trainingen opengesteld worden voor andere regio’s is aan de organiserende regio.

Meer over de Scouting Academy is hier te vinden.